Strony

wtorek, 22 listopada 2022

Tsuru Japan Festival 2022

Po dwóch latach do Rybnika wrócił konwent. Przerwa spowodowana była pandemią Covid-19 i związanej z nią obostrzeniami. Nawet nie wiecie jak się cieszę z tego powodu, że ponownie mogę zawitać do ZST w Rybniku. Tutaj możecie przeczytać więcej o poprzednich edycjach: Aicon 2019Co zjeść na Aiconie oraz Tsuru 2019Co zjeść na Tsuru 2019
Jeśli mówimy o konwencie to nie może braknąć stoisk z mangami. Wybór był dość różnorodny. Można było zaopatrzyć się w japońskie komiksy grozy, isekai czy o szkolnej miłości. Dla każdego coś się znajdzie. Z całego serca polecę serię "Z pamiętnika Zielarki", a jeśli dalej nie wiecie co czytać to odsyłam tutaj.
Był bardzo duży wybór różnych gadżetów związanych z anime. Bez problemu mogliśmy kupić figurki, kubki, plakaty itp. z grafiką ulubionego bohatera. Królowały "mistery boxy". Natalka jako fanka BTS nie mogła się oprzeć i skusiła się na magiczną torebkę za 80 złotych. W środku znajdowała się "lalka Barbie" z Jimin, kubek, plakat, brelok, przypinki oraz naklejki. Wydaje mi się, że warto. Sama kupująca była bardzo zadowolona.
Czy są tu jacyś fani pluszaków? Wybór maskotek był na prawdę ogromny. Mi najbardziej przypadły do gustu "Nocne Furie" oraz Pokemony. Bardziej tradycyjni fani mogli kupić dakimakury, czyli długie podłużne poduszki do spania. Zwykle z motywem z mangi bądź anime. Mój kolega specjalnie po nią pojechał i stał się szczęśliwym posiadaczem poduszki z motywem z Naruto.
Dla fanów słodkości nie mogło zabraknąć różnego rodzaju importowanych słodyczy. Naruto mochi, kit katy w różnych niespotykanych (w Polsce) smakach czy wiśniowe pocky to jedne z wielu przekąsek, które mogliście tam kupić. Ja w szczególności polecam te o smaku japońskiej sake albo melona. Ceny były nieco wyższe niż w sklepie internetowym, ale wszystko dostępne od ręki.
W między czasie zgłodniałam i skusiłam się na onigirii z łososiem (15zł). Było na prawdę ok, chociaż dość małe. Nie był to poziom tych od Niiata Onigiri, które uważam za najlepsze w Polsce, ale to dobra przekąska na mały głód. To samo stoisko sprzedawało także sushi. Lekką przekąskę można było także zamówić w japońskie kawiarence z pokojówkami a popić bubble tea, wybierzcie Pikachu. Przyjemnie słodki.
Oprócz sklepów bez problemu można było znaleźć oryginalnych twórców. A ci na serio byli różnorodni. Ręcznie robiona biżuteria, ozdoby do włosów, lisie/elfie uszka czy fan arty. Gdyby mieć szafę bez dna to kupiłabym wszystko.
Jak widzicie na konwencie można się było przebrać albo ja. Ja założyłam moją yukatę. Wśród pań królowała Yor z Spy x Family a wśród panów wszelkiego rodzaju żołnierze/służby specjalne w pełnym umundurowaniu. Podziwiam, bo przez tłum było ciepło.
Oprócz wystawców dla osób odwiedzających wydarzenie zaproponowano granie w planszówki czy konsole, karaoke, pokaz idolek, warsztaty (np. taneczne, tworzenie ceramiki, malowanie tuszem), panele z prezentacjami na różne tematy (np. o dubbingu, anime, AI) . Sama zdecydowałam się na te o Korei, przyjemnie poprowadzone, chociaż nie dowiedziałam się czegoś nowego. Za długo siedzę w tym temacie. Pod koniec dnia zorganizowano konkurs na najlepszą charakteryzację. Poszłam zrobić sobie zdjęcia w lustrze, które robi zdjęcia. Moim zdaniem taka forma pamiątki jest najlepsza a cena niska (10zł/2 "paski")


Wszędzie można było płacić gotówką, a na większości stoisk kartą czy blikiem. Dobre rozwiązanie, nie trzeba nosić dużej ilości gotówki i martwić się o jej zgubienie. Osobiście nie udało mi się kupić biletu internetowo bądź stacjonarnie, wiec musiałam kupić w dniu wydarzenia. Było to o wiele droższe rozwiązanie (80zł sobota i 20 złotych niedziela) ale alternatywy nie miałam. W mojej opinii warte każdej gotówki. Niestety nie podobała mi się forma organizacji kolejek do wejścia, panował chaos i wiele osób niepotrzebnie stało na mrozie. Ten punkt do poprawki. Innych zastrzeż nie mam. 

Do zobaczenia na przyszłorocznym Aiconie!
ClaudiaMorningstar

15 komentarzy :

  1. Wow, jaka fajna biżuteria. Na pewno znalazłabym tam coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetna impreza, bardzo chętnie bym się na takiej znalazła. Na biżuterię wydałabym pewnie niemałe pieniądze;)

    OdpowiedzUsuń
  3. importowane słodycze.... oj coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje rodzeństwo uwielbia takie festiwale i kulturę azjatycką. W naszym mieście odbywa się podobna impreza. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka lat temu bylam na konwencie. Do tej pory mam grono znajomych mangomaniaków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno już nie byłam na tego typu festiwalu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój syn za malucha, był fanem Pokemonów. Musiałam się nauczyć ich imion :D
    Fajna impreza:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne wydarzenie. Fascynujące spotkanie z inną kulturą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Thanks for sharing the blog so well and I hope you have something new for me to study.
    ភ្នាល់បាល់​អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń
  10. Thanks for sharing the blog so well and I hope you have something new for me to study.
    ភ្នាល់បាល់​អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń
  11. Taka cegła to super pomysł bo nie jest ciężko o nią dbać i zawsze wygląda perfekcyjnie.
    កីឡាបាល់ទាត់

    OdpowiedzUsuń
  12. Quiero compartir una gratitud con el Dr. Itua, quien curó mi herpes y diabetes con su medicina a base de hierbas que preparó y me envió a través del servicio de mensajería, el Dr. Itua es un médico a base de hierbas, mi amigo aquí en México, me presenta que el Dr. Itua cura todo tipo. de enfermedades como VIH, Herpes, Enfermedades Neuromusculares, Hepatitis B, Hígado Inflamatorio, Diabetes, Enfermedad Inflamatoria Intestinal, Fibromialgia, recupera a tu ex. luego me puse en contacto con él y ordené la medicina herbal del Dr. Itua y después de beber las medicinas herbales durante 30 días me curé por completo, hasta ahora estoy sano y curado por completo gracias a las medicinas herbales del Dr. Itua.
    Gracias administrador del blog.
    Puede contactarlo por correo electrónico o drituaherbalcenter@gmail.com, Número de Whatsapp: +2348149277967. Es un buen médico, háblale amablemente. Estoy seguro de que él también te escuchará.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka