Strony

poniedziałek, 5 sierpnia 2019

Top chińskich dram, które widziałam w 2018r.

Przyznam się szczerze, że rzadko sięgam po chińskie dramy współczesne. Zdecydowanie wolę te historyczne. Mają wszystko to co lubię: wszechobecny spisek,  królewską intrygę i bohaterów, którzy dla miłości są w stanie zrobić wszystko. Dodatkowo ówczesne stroje są po prostu cudowne.
The Princess Weiyoung

Księżniczka Feng Xin'er dorastała bezpiecznie i była kochana w swoim domu w północnym Liang, ale każde beztroskie życie upada, gdy jej ojciec zostaje oskarżony o zdradę, a cała rodzina zostaje zamordowana przez żądnego władzy marszałka Północnego Wei. Feng Xin'er  uciekła i jest zdeterminowana, by pomścić śmierć swojej rodziny. Pytanie tylko, jak?

Jest to najlepsza chińska drama ever.  Ma wszystko czego oczekuję od tego typu seriali. Począwszy od niesamowitej historii kończąc na wspaniałej muzyce. If There is Next Life jest po prostu doskonała. Bardzo lubię Tiffany Tang. Jej gra aktorska jest fenomenalna. Swoją rolę wykreowała genialne. Spodobała mi się jej postać, która mimo przeciwności losu pozostaje sobą i potrafi ochronić tych, których kocha. Dodatkowo kostiumy w tej dramie są zabójcze. Fakt chińskie dramy historyczne mają to do siebie, że ich suknie są bardzo ładne, ale w tym przypadku przeszli samego siebie.
Princess Agents

Historia rozgrywa się w chaotycznych czasach Północnej Wei, gdzie niewinni obywatele są często porywani i zamieniani w niewolników. Niewolnica Chu Qiao zostaje wrzucona do lasu wraz z innymi niewolnikami i staje się kolejnym celem polowań dla bogatych panów. Uratował ją Książę Północnej Yan, Yan Xun i Yuwen Yue. Potem przyprowadziła potężną rodzinę Yuwen i świadków ich krwawej walki o władzę. Widząc to, przysięga zabrać młodsze siostry i uciec od sytuacji. Jednak zwraca uwagę Yuwen Yue i przechodzi ścisłe szkolenie, jednocześnie budując poczucie przyjaźni z Yan Xunem. Niestety, schematy szlachty w zachodnim Wei powodują, że rodzina Yan Xuna zostaje zamordowana i nazwana zdrajcą.Po tym incydencie Yan Xun staje się ambitny i okrutny, gdy obiecuje zemścić się za rzeczy, które stracił on i lud. Później zaczyna wątpić w Chu Qiao i wiele razy korzysta z jej lojalności, nie zważając na ich bliską przyjaźń, a także poświęcenia dla władzy. Rozczarowana mężczyzną, któremu kiedyś ufała, Chu Qiao ostatecznie zerwała więzi z Yan Xunem i postanawia walczyć z Yuwen Yue, by zniszczyć plany zemsty Yan Xuna.

Drama z kolejną chińską aktorką, którą bardzo lubię. Nie wiem jak ona to robi, ale mimo swojej trzydziestki w długich włosach wciąż wygląda na nastolatkę.  Bardzo łanie nakręcona drama z drobnymi kiczowatymi elementami. Jeśli oglądałeś tą dramę to wiesz o czym mówię. Na plus oczywiście bohaterowie. Nie ukrywam, że bardzo lubię silne role kobiece, które mają swoje zdanie a nie są mimozą wstydliwą. Polecam tym, którzy lubią przemiany wewnętrzne bohaterów pod wpływem krzywd, których doświadczyli. I jak zwykle zachwycam się piosenką openingową. Szybko wpada w ucho.  Chociaż fakt zakończenie trochę łamie serce. 
Legend of Fuyao

Akcja gry toczy się we wszechświecie pięciu królestw, którymi rządzi cesarskie miasto Tianquan. Fuyao zostało utworzone z lotosu noszonego przez starożytny firmament. Przyjęta jako sierota, służyła jako niewolnica sekty Xuanyuan z Królestwa Taiyuan. Seria tragedii to podróż przez kraj do magicznych artefaktów, które podnoszą klątwę, która nęka jej życie. Po drodze poznała księcia Tianquan, którego tożsamość była tajemnicą, aby stłumić niepokoje w Pięciu Królestwach. Para zakochała się, walcząc ze skomplikowaną polityką i władzą między różnymi siłami. Z pomocą swoich wiernych towarzyszy Fuyao postanawia rozwikłać ohydną spisek starożytnego firmamentu. Odkrywa swoją prawdziwą tożsamość bycia „księżniczką lotosu” i udaje jej się zniszczyć zło i wprowadzać pokój do ziemi Pięciu Królestw.

Bardzo przyjemna drama historyczna z elementami fantasy. Wciąga, nie dłuży się pomimo ilości odcinków. Doskonała chemia pomiędzy głównymi bohaterami. Nie da się ich nie polubić.Zostali także bardzo dobrze rozpisani. Podobnie jak w "Princess Weiyoung" stroje robią na prawdę duży efekt WOW. Na podstawie noveli "Empress of Fuyao" Tianxia Guiyuan.
Bloody Romance

Opowieść o młodej kobiecie, która była wykorzystywana w przeszłości, która przeszła przez piekło i wróciła, by zostać zabójcą.W chaotycznym okresie dynastii Tang Qi Xue przypadkowo wkroczyła do tajemniczego miasta i otrzymała imię Wan Mei. Przy wykonywaniu niebezpiecznych misji naraża się na niebezpieczeństwo przy każdym zadaniu, ale zyskuje ochronę Changana, który jest mężczyzną tajemniczym jak cień. Obaj zostają uwikłani w większy spisek, w którym bierze udział śmiertelna walka o władzę.

Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego ojcowie w historycznych dramach jak nie ma co do garnka włożyć sprzedają swoje córki do burdeli? Nie ma innych sposobów np. pójście do pracy? Albo zaangażowanie swojego drugiego dziecka do pracy? Czy to normalne, że jedna dziewczyna musi utrzymywać całą rodzinę? Dobrze, że miała dobre serce, bo ja po takiej akcji z całą pewnością zrewanżowałabym się. Ogólnie bohaterka bardzo na plus, tak samo jak "ślepy książę." Za to jej cienia miałam ochotę co odcinek zamordować. Irytował mnie i był nielojalny. No jak tak można? Jednakże historia, widoki i stroje mnie zachwyciły. Tak samo jak muzyka. I to zakończenie! Na podstawie noveli  "Bloody Romance"  Banming Banmei.
Legend of Yun Xi

Fabuła rozgrywa się w chaotycznym czasie, gdy kraj podzielił się na trzy królestwa - Tian Ning, zachodnie Qiu i północną Li. Cesarz Tian Ning jest przebiegły i nieufny, a jego własny brat Long Feiye zbuntuje się przeciwko niemu. Aby uspokoić swój nastrój, król postanawia, że Long poślubi kobietę o bliznowej twarzy o imieniu Han Yunxi. Han Yunxi jest piękną, życzliwą i utalentowaną kobietą, która pochodzi z rodziny medycznej i jest niezwykle wykwalifikowana w detoksykacji trucizn. Jest zmuszona do przestrzegania dekretu króla i zostaje żoną Long Feee tylko z imienia. Cesarzowa wdowa Tianning zmusza Yunxi do szpiegowania każdego w zamian za matkę Yunxi, która zaginęła lata temu. Okoliczności pozwalają jej wielokrotnie pochwalić się swoimi umiejętnościami, zdobywając podziw Long Fei. Obaj powoli rozwijają uczucia do siebie. Jednocześnie nawiązuje przyjaźń z Gu Qishao, który walczy z Long Fei.

Yun Xi uwielbiam jest to kobieta znająca swoją wartość, która nie da sobie w kaszę dmuchać. Poza tym jest mądra i zawsze ładnie ubrana, a to najważniejsze. Historia opowiedziana jest ciekawie, nie zanudza ani nie dłuży się. Bardzo podobała mi się postać tzw."second lead". Moim zdaniem bardziej pasował do "zielarki".Zakończenie złamało mi po prostu serce.  Na podstawie noveli Poison Genius Consort autorstwa Jie Mo. Z ciekawostek mogę dodać, że na postawie tej historii powstał także internetowy komiks.
The Ugly Queen

Jest to okres wiosny i jesieni oraz ery Walczących Stanów. Władcy feudalni toczą wojnę, a ludzie są w ciągłym cierpieniu. Szósta córka Nefrytowego Cesarza zstępuje na ziemię, aby ocalić ludzkość. Zhongli Wuyan była kiedyś boginią z niebios. Urodzona z życzliwości i współczucia, nie mogła dłużej znieść widoku ludzkości, która popada w ruinę, więc zgłosiła się na ochotnika, by zejść do świata śmiertelników, aby im pomóc. Ponieważ nie wolno ujawniać swojego prawdziwego ja, reinkarnuje się jako córka skromnej rodziny z małej wioski. Dorastając, nikt nie zbliży się do niej z powodu jej wyglądu, ale na świecie nie ma umiejętności, których nie opanowałaby. Państwo Qi jest najsilniejsze spośród siedmiu stanów. Qi Xuan Wang objął tron ​​po śmierci ojca, ale nie ma ambicji ani zamiaru zajmowania się sprawami sądowymi. Zhongli Wuyan i Qi Xuan Wang mają szansę zostać małżonkami w pałacu.

To nie jest typowa historyczna chińska drama. Jest to po prostu parodia najpopularniejszych motywów. Bawiłam się przy niej przednio. Na prawdę, dawno się tak nie uśmiałam. Nie było to nic ambitnego czy poważnego. Ten serial jest idealny na doła i na poprawę nastroju. Bo w końcu jak królowa może mieć syna starszego od niej bądź uciec z domu z armią męża?
Cruel romance

Adaptacja jednej z najpopularniejszych powieści osadzonych w czasach ery republikańskiej. Dramat opowiada historię Rong Jin Xiu, dziewczyny pochodzące z biednej wioski, która wyruszyła do Szanghaju, autor odkrył prawdę kryjącą się za śmiercią jej rodziców. Na miejscu zostanie wplątana w walkę między szefem chińskiej triady, który będzie w niej zakochał, a wpływowy biznesmenem chcącym go zabić.

Jest to moja chińska drama z tego okresu. Rzadko sięgam po produkcje, której akcja rozgrywa się w latach trzydziestych dwudziestego wieku.  I ciesze się, że to zrobiłam, ponieważ była nieziemska. Nie wiem czy bardziej podobali mi się bohaterowie, zagadka czy przedwojenna atmosfera.  Po prostu się zakochałam w zabójczym wzroku gangstera.  Intryga goni kolejną a to lubię.
Sweet Dreams

Ling Ling Qi to życzliwa dziewczyna, która zawsze była zakochana w znanym floryście Bo Hai i jest zdeterminowana, by zbliżyć się do niego poprzez jego firmę, Flower Plus. Pewnego dnia oboje dostają bransoletki zaprojektowane w celu promowania lepszego snu poprzez kontrolowanie fal mózgowych. Kiedy zakładają je, urządzenia źle funkcjonują i łączą fale mózgowe Ling Ling Qi z falami Bo Hai. W ten sposób Ling Ling Qi jest przenoszona do wszystkich snów Bai Hai, gdzie pomaga mu przezwyciężyć niektóre traumy z dzieciństwa.

Podziwiam Ling Ling za wytrwałość dążenia do celu. Większość by tak na prawdę odpuściła. Pochodzić tyle razy do konkursu? Szacunek.  Słodka romans z elementami fantasy. Bardzo podobał mi się motyw "sennych bransoletek".Ciekawe rozwiązanie. Dlaczego to książę zawsze musi ratować księżniczkę? Tym razem ona uratuje księcia.

Revive

Aktor Du Fei po tym, jak został wrobiony w skandal zabijający jego karierę, a następnie w ginie w śmiertelnym wypadku samochodowym, obudził się z nową twarzą i nową tożsamością. Wraca do domu i postanawia odpłacić się tym, którzy go skrzywdzili.

Współczesna historia o zemście w świecie aktorskim i o tym, że przeznaczenia nie da się zmienić, a prawda zawsze wyjdzie na jaw. Krótka przyjemna drama, szkoda, że taka krótka. W scenie, gdzie Du Fei odgrywał scenę z dramatu antycznego jest hipnotyzująca.  Bardzo dobra muzyka, wciągająca muzyka, czego chcieć więcej? 
Boss&Me

Dzięki rzadkiej grupie krwi Shan-shan ratuje siostrę szefa korporacji, w pracy pracuje. Kobieta, chcąc się odwdzięczyć, przesłać pożywne obiady dziewczyną, co robić do posiłków z pracodawcą.

Łatwa i lekka drama. Owszem mamy cheabola, który o dziwo jest miły, przyjemny dla otoczenia i nie posiada ukrytych traum z przeszłości. Natomiast Shan Shan idealnie obrazuje mnie. Też ciągle bym jadła. Przyjemny serial bez zbędnych dramatów, szalonych byłych i wrednych teściów. Na postawie popularnej noveli internetowej Shan Shan comes to eat autorstwa Gu man.

A jakie są Wasze ulubione chińskie dramy?

Dla zainteresowanych części zamykające rok 2018: top koreańskich dram cz.1top koreańskich dram część. 2, top top japońskich dram oraz części zamykające rok 2017: ogólne podsumowanie rokutop japońskich dramtop koreańskich dram cz.1top koreańskich dram cz.2top chińskich dramtop animetop mang cz.1top mang cz.2 i oczywiście top manhua cz.1 i top manhua cz.2. Więc jeżeli potrzebujecie więcej propozycji do obejrzenia to serdecznie zapraszam.

Ps. Wszystkie opisy dram jak i grafiki je obrazujące nie są moją własnością. Są to materiały promującą daną dramę. 
ClaudiaMorningstar

42 komentarze :

  1. Te kostiumowe muszą byc piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe. Bardzo mi się podoba .

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam żadnej japońskiej dramy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie widziałam żadnej dramy jak do tej pory :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie widziałam raczej tego typu rzeczy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Todo es precioso ! Espero tu opinión en mi última entrada! Feliz día! ♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Kompletnie nie widzę się w tym gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak kiedyś myślałam a teraz oglądam jeden za drugim

      Usuń
  8. Nie znam nic z przedstawionych przez Ciebie rzeczy, ale to chyba nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Revive" mnie zaciekawiło. Nie słyszałam wcześniej o tych dramach. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę podrzucić parę tych tytułów mojej kuzynce. On uwielbia chińskie dramy. Ja jeszcze żadnej nie oglądałam, ale wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiedziałam żadnej chińskiej dramy. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również nie widziałam żadnej chińskiej dramy, ale prezentują się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niezły zestaw, ale... nie będę oryginalna. Żadnej nie widziałam i kompletnie się na nich nie znam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ojaaa jakoś nie przepadam za ymi filmami :D oglądałam jeden chiński i totalnie go nie zrozumiałam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. nie moje klimaty ale kazdy maswoje zainteresowania

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyznam szczerze, że chińskich dram nie oglądam, a jedynie koreańskie i japońskie. Jednak Twoje propozycję przypadły mi do gustu i na pewno skuszę się na którąś z propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Stroje naprawdę zachęcają do tego by zacząć oglądać historyczne dramy Coś pięknego. Spisuję sobie tytuły i będę znikać przed ekranem wieczorami :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Widziałam Sweet Dreams i Boss&Me, były całkiem przyjemne, lekko przewidywalne, ale to im wcale nie odbierało uroku. Reszty nie widziałam, ale druga pozycja całkiem mnie zainteresowała, myślę, że dopiszę ją do listy.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Japońskiej dramy jeszcze nie widziałam, ale może to nadrobię :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Cóż, widać jak wiele mam do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Również uwielbiam filmy/dramy z 'dawnych' czasów ^^ Azjatycka kultura jest tak inna że nie trudno sie w nią wkręcić i choć częściej sięgam po japonskie to zapisze sobie te i na pewno kiedyś obejrzę bo wydają się ciekawe :)
    Tylko kiedy znajde na nie czas...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ojej, żadnego filmu nie widziałam, ale myślę, że dla samej kultury i kostiumów warto byłoby zobaczyć chociaż jedną dramę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Great blog <3 I followed you, I hope you can follow back *_*

    http://makeyourperfectstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie znam nic z przedstawionych pozycji :d w zasadzie to ja ani seriali ani filmów nie oglądam a jesli już to naprawdę sporadycznie bo czasu brak :P

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie widziałam nic z dram, które polecasz :< Po chińskie produkcje sięgam tylko od czasu do czasu, bo zwykle trudno o informacje czy są to dobre, wartościowe dramy czy dziwne, niepokojące produkcje. Dobrze więc dostać jakąś listę, na której można polegać. Myślę, że spróbuję się przyjrzeć w najbliższym czasie któreś historycznej dramie, o których wspominasz.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie mam zielonego pojęcia o dramach, ale warto byłoby chociaż trochę je poznać. :) Zaciekawiłaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Grafika zachęca do obejrzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jejku, ci Chińczycy są tacy przystojni...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-)... Fakt, ale Koreańczycy również a do tego wysocy 😉🤗😉

      Usuń
  29. Ciekawy post i ranking. Z pewnością coś z tego obejrzę, część już znam bo uwielbiam chińskie dramy kostiumowe, a w szczególności kocham Xianxę. Szkoda,że tak późno odkryłam ten blog.

    OdpowiedzUsuń
  30. Kilka z nich widzialam. Polecam zwłaszcza kostiumowe. A mam pytanko...: macie kochani namiary na "Love express". Jestem jej bardzo ciekawa... Sporo czytałam... Niestety nigdzie nie mogę znaleźć 8nformacji gdzie jest dostępna.
    Jeśli ktoś mógłby podrzucić linki do oglądania chińskich dram ( niekoniecznie z napisami polskimi) to byłabym wdzięczna ogromnie...
    kagalu@wp.pl
    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  31. i'm glad you like them. my favorite one is Pricess Agents.

    colored lace wigs

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka