Strony

środa, 18 września 2019

Top manhw, które przeczytałam w 2018r. cz.1

I zbliżamy się prawie do końca "top list z 2018 roku." Dzisiaj krótko wspomnę o bardzo dobrych koreańskich i chińskich komiksach.  W zestawieniu będzie kilka tytułów gdzie akcja dzieje się w dawno temu, ale w większości komiksów akcja dzieje się współcześnie. 
La Dolce Vita di Adelaide

Czy odrodziłem się? W poprzednim życiu byłem projektantką, która właśnie ukończyła studia, ale pewnego dnia miałam wypadek. Adelaide, to moje nowe imię. Moje nowe życie wydaje się bardzo nudne, ale potem usłyszałam wiadomość, że jest dziewczyna, która może poruszać się między wymiarami, więc postanowiłam udać się do stolicy, żeby się z nią spotkać. Czy w stolicy czeka na mnie coś?

Bardzo pożądany przeze mnie motyw reinkarnacji w innym świecie oraz w innym wieku.  Bardzo dobrze wykreowane postacie. Adelaide to postać nietuzinkowa i nie sposób jej nie lubić a  jej wybranek to nie buc.  Sama historia też przyjemnie jest przeprowadzona, bez dziur fabularnych i zbędnych dramatów. 
Purple Hyacinth

On jest zabójcą. Ona policjantką. Oni teraz muszą pracować razem bez "przypadkowego" zabicia się nawzajem.

Jeden z najlepszych komiksów internetowych, który czytałam. Duet Purpurowego Hiacyntuu i Luny jest doskonały. Akcja rewelacyjna. Postacie wykreowane rewelacyjnie. Bardzo podoba mi się pomysł z "chodzącym wykrywaczem kłamstw." To, że policjanci noszą maski również przypadło mi do gustu. Czego chcieć więcej? Dodatkowym plusem jest to, że manhwa posiada ścieżkę dźwiękową, która idealnie oddaje klimat. Jest cudownie synchronizowana z tekstem. 
Love Doctor

Jung Erae nie ma pojęcia o związkach i mężczyznach do tego stopnia, że odpycha każdego mężczyznę. Zdesperowana szuka pomocy i kończy kontaktując się z "lekarzem miłosnym", Cha Yoon. Co dziwne, Erae zaczyna rozwijać nowe uczucia dla tego tak zwanego lekarza.

Jedyna pozycja zawierająca motyw "girls love." Przyjemny romans pomiędzy "lekarzem" a pacjentem. Charaktery są bardzo dobrze rozbudowane, a postacie nie są monotonne. Bardzo ładna kreska. Przyjemna pozycja bez zbędnych dramatów.  
My Underwold Boyfriend

Pocałowana przez łotra jednej nocy, a potem zostałam porwany przez przystojnego faceta do dziwnego miejsca… Co za pech! Co bardziej niefortunne, zostałam zmuszona, aby uczyć się w szlachetnej szkole z brutalnym uśmiechem tego faceta, który jest największym przywódcą podziemia.

Postacie Suri, jej chłopaka i dwóch niedoszłych są rozpisane bardzo dobrze. Fakt kreska nie należy do najlepszych, a historią i humorem nadrabia wszystko. No bo kto normalny porwie dziewczynę, wywiezie ją do innego kraju i opłaci bardzo drogą ekskluzywną szkołę? I jakim cudem mafia rządzi dużym miastem, a policja nie ma nic do gadania?
Spicy Girl VS Malicious Young Ruffian

Pech! Mój tata wyrzucił mnie z domu! Potem zemsta playboya, którego dziadek był gangsterem! To nie wszystko! Idę do szkoły szlacheckiej, żeby zostać pokojówką czterech demonów .

Interesująca historia o walce z przeznaczeniem i próbie zmienienia własnego losu.  I rozwiązanie, które zaskakuje wszystkich. Bardzo dobrze rozpisani bohaterowie, wrogowie i inny. Fabuła wciąga.
Hasty Marriage Contract Withe The Heir 

Jej najlepsza przyjaciółka zaplanowała szczegółowy plan aby ją zawstydzić. Jej pierwszy raz został zabrany przez zimnego okrutnego demona. Jej pierwsza miłość odeszła. Nie mając wyjścia poślubiła demona i od tego wszystko się zaczęło. 

Bardzo dobra manga, gdzie nic nie jest oczywiste i gdzie nieporozumienia prowadzą do jeszcze większych nieporozumień.  Ale o dziwo historia mi się podoba. Na dużą uwagę zasługuje bardzo ładna kreska.
The Epic Revenge

Gu Qiang Zhou wraca do miasta, gdzie jej ojciec żyje tylko po to, by pomścić matkę. W trakcie opowiadania poznaje marszałka, z którym ma skomplikowany związek.

Bardzo dobra historia z zemstą w roli głównej. Postać Gu Quang Zhou jest wykreowana bardzo dobrze. Jest bystra, wie czego chce i jak to osiągnąć. Jest jednocześnie trochę naiwna, ale to czyni ją bardziej ludzką. Marszałek nie jest także dobrze rozpisany, jest to postać nieoczywista. Dobra, zgrabna historia i ładna kreska. Bardzo ładnie odwzorowane stroje. 
Sweetheart V5: The Boss is too Kind!

Jing Yiren była dumną i utalentowaną 14-letnią księżniczką. Pewnej nocy została przeniesiona i została 19-letnią żoną prezydenta Konglomeracji Lu. Ta nagła zmiana sprawdzi każde włókno jej istoty! Ze swojej strony Lu Ming ma teraz do czynienia z żoną, która jest całkowicie zdezorientowana przez jej nową sytuację życiową. W obliczu takich problemów może jedynie dotrzeć do niej swoimi czynami.

Świetna historia. Jest to tak na prawdę jedyny tytuł, gdzie dziewczyna z antyczności zostaje przeniesiona do współczesności, a nie na odwrót.  Dlatego dużo w tej historii kuriozalnych historii, gdzie księżniczka próbuje dostosować się do czasów obecnych. Bardzo mi się podoba ten pomysł. Moim zdaniem jest dość świeży. A przynajmniej ja po raz pierwszy spotykam się z takim rozwiązaniem. Polecam. 
Qishi Huanxiang Ye

Lin jest zwykłą uczennicą szkoły średniej. Jednakże w dniu, w którym przenosi się do innej szkoły dostaje grę video, która przenosi ją do świata Króla Artura. Tam spotyka maga, który daje jej zadanie- odnaleźć Rycerzy Okrągłego Stołu.

Dobra lektura z nieoczekiwanym (ale przyjemnym) zakończeniem. Dobrze przeprowadzony delikatny "reverse harem." Plus za bohaterów, którzy potrafią dojrzeć i zmienić się na lepsze. Wciąga.
Asuras Bride

W drodze do zaaranżowanego małżeństwa, wyniosła księżniczka zostaje zwabiona w pułapkę i trzymana przez bandytów, dopóki nie zostanie uratowana przez zmęczonego, głodnego oraz wkurzonego żołnierza. 

Bardzo dobra historia o miłości w czasie wojny pomiędzy wrogami. Przyjemna lektura o tym, że miłość może przezwyciężyć wszystkie przeszkody. Dodatkowo wspaniała kreska. 

A jakie są Wasze ulubione koreańskie i chińskie komiksy?

Dla zainteresowanych części zamykające rok 2018: top koreańskich dram cz.1top koreańskich dram część. 2,  top japońskich dram,top chińskich dramanime część 1 anime część 2top mang cz.1, top mang cz.2 oraz części zamykające rok 2017: ogólne podsumowanie rokutop japońskich dramtop koreańskich dram cz.1top koreańskich dram cz.2top chińskich dramtop animetop mang cz.1top mang cz.2 i oczywiście top manhua cz.1 i top manhua cz.2. Więc jeżeli potrzebujecie więcej propozycji do obejrzenia to serdecznie zapraszam.

Ps. Wszystkie opisy koreańskich i chińskich komiksów jak i grafiki je obrazujące nie są moją własnością. Są to materiały promującą daną mangę. 

ClaudiaMorningstar

39 komentarzy :

  1. Żadnej nie znam, ale wszystkie kuszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. te ilustracje są magiczne iście;) tak dopracowane...

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że tyle dobrego znalazłaś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę w końcu skusić się na jakiś koreański komiks.

    OdpowiedzUsuń
  5. jak intensywne emocje biją od tych postaci.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie czytałam komiksów. Obrazki bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oj chyba nigdy nie miałam okazji czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Komiksów chyba nie czytałam nigdy :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o takie komiksy, ale coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że powinnam je poznać. Twój post to już dzisiaj drugi na ten temat, jaki mam okazję czytać. Chętnie poznałabym "Purple Hyacinth".

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam jak dotąd takich komiksów, ale muszę przyznać, że opisy są ciekawe. Może na któryś się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytam mang, ale te dwie pierwsze mogłyby mi się spodobać 😀
    Pozostałe to raczej nie moja klimaty
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej nie znam ani jednego koreąńskiego czy chińskiego komiksu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mi się podobają te ilustracje, może kiedyś bardziej zagłębię się w temat, bo taka twórczość jest fascynująca ☺

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie miałam jeszcze okazji ani jednego podobnego komiksu przeczytać:)
    Ilustracje bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie zaczytuje się w mandze. Jakoś nie potrafię się do niej przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  16. drawings look attractive….love it

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytając Twój post nabrałam ochoty na powrót do rysowania :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytam w ogóle komiksów. Jakoś mnie po prostu do nich nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zupełnie nie znam się na komiksach, nie tylko chińskich i koreańskich. :) Ciekawe, czy kiedyś to się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  20. Możliwe że przypadły by mi do gustu :) Muszę znaleść chwilę i nadrobić zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie byłam fanką ani mang ani manhw :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Illustration are amazing. Thank you for sharing.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/09/lebody-form-body-massager_20.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Komiksy to nie moja bajka, ale podziwiam ich rysunki, są genialne:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Może w końcu się skuszę na coś z tej tematyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Komiksy to jakoś nie moja bajka. Ale z czystej ciekawości po jeden z nich bym sięgnęła!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dawno nie czytałam komiksu, coś bym tu dla siebie znalazła.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale to jest przerażające, kiedy teraz tak siedzę nad Twoim postem i zastanawiam się, kiedy ostatnio przeczytałam komiks i nie jestem w stanie sobie przypomnieć. Nie znam żadnego z tych, które proponujesz, ale moją uwagę najbardziej przykuł "Purple Hyacinth" poza tym, umówmy się ten tytuł jest przepiękny :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Interesujące zestawienie. Powinnam z ciekawości zajrzeć do któregoś z wymienionych przez Ciebie komiksów :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Przepiękne ilustracje. Muszę kiedyś do nich zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne ilustracje, ale to raczej nie mój klimat.

    OdpowiedzUsuń
  31. My znamy jedynie Sailor Moon :D więcej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com



































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka