Strony

poniedziałek, 17 lipca 2023

Koreańska galeria Jung Hyun Gallery we Wrocławiu

Całkiem niedawno we Wrocławiu otworzyła się mała galeria sztuki współczesnej w której można podziwiać pracę zarówno polskich jak i koreańskich artystów. Mieści się na ostatnim piętrze przepięknego zabytkowego budynku Gmachu Naczelnej Organizacji Technicznej. W środku znajduje się portiernia, gdzie portier bez problemu wskaże Wam drogę.
Najciekawszą pozycją do podziwiania były szaty, które zostały wykonane z kapsli od napoi autorstwa Kyoungmi Ryou. Pierwszy raz widziałam takie zastosowanie zamknięcia koronowego. Instalacja nosi tytuł Royal Bottle Caps i można ją kupić za jedynie 43.000 euro/190.000 zł. Cena zawrota, ale wiadomo świat sztuki rządzi się swoimi prawami. 
Płaskorzeźby Agaty Lewandowskiej to kolejny przykład zastosowania przedmiotów dnia codziennego w sztuce. Drewniane patyczki doskonale mogą imitować fale lub kłosy trawy. 
Najliczniejsze prace były autorstwa Kwang Lee. Ich ceny również były bardziej przystępne, za sztukę musimy zapłacić tylko 1.000 euro/4.440zł. Artysta nawiązuje tutaj do tradycyjnych koreańskich obrazów oraz kaligrafii tuszem. Najbardziej przypadł do gustu malunek przedstawiający ptaka, no cóż był najbardziej kolorowy.
Akurat obrazy Aleksandry Kubackiej nie przypadły mi do gustu. Zdecydowanie to nie jest mój styl, nie jestem fanką takiego połączenia kolorów oraz takiego wizerunku w sztuce. Ale jestem pewna, że zdecydowanie znajdzie swoich fanów.
Trzy małe dzieła autorstwa Piotra Trusika są zaskakujące. Nie kojarzę wielu polskich artystów, którzy bawią się w łączeniem różnych technik. Widzę tutaj pracę na desce i płótnie. Portret młodej kobiety skłania do refleksji. 

Wejście do galerii jest darmowe, więc jeśli będziecie w okolicy i lubicie sztukę współczesną to zachęcam do obejrzenia wystawy. Każdy obraz posiada mini broszurkę, więc można się dowiedzieć czegoś więcej zarówno o twórcy jak i o dziele plastycznym. 

10 komentarzy :

  1. Ciekawe impresje. Robią wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa sztuka zwłaszcza te szaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo intrygujące prace, z ciekawością zobaczyłabym je na żywo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam wcześniej o tej galerii. Widzę, że warto ją odwiedzić 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobają mi się te koreańskie dzieła sztuki.

    OdpowiedzUsuń
  6. No cóż chyba te szaty z kapeli najbardziej mnie zainteresowały. Sztuka nowoczesna ma to do siebie,.że każdy może interpretować ją po swojemu czasami tytuł pracy bywa zaskakująco inny niż to co my widzimy

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobają mi się te organiczne formy w pracach inspirowanych kaligrafią

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka