Strony

poniedziałek, 10 lipca 2023

Ogród japoński w Pisarzowicach

Wizytę do ogrodu japońskiego planowałam od dawna. Zawsze coś mi przeszkadzało i dopiero wczoraj udało mi się tam pojechać. Pogoda sprzyjała spacerom, więc żal było nie skorzystać.
Cały ogród podzielony jest na dwie części. W tej większej króluje duży staw z przepięknymi liliami wodnymi i różnymi gatunkami krzewów.
Druga część skupia się na mini oczkach wodnych, wodnych kaskadach, mostkach oraz różnorodnymi gatunkami drzew, krzewów i bonsai. Możemy podziwiać drzewa iglaste i liściaste a w maju przepięknie kwitną azalie, na które uważam warto przyjechać, ponieważ wiosną jest tutaj niezwykle kolorowo. Latem króluje kolor zielony. Sam ogród nie jest duży, można go obejść w kilka minut, ale myślę, że to dobre miejsce na spędzenie miłego popołudnia zwłaszcza jeśli mieszka się niedaleko.
Na terenie ogrodu znajduje się Kawiarnia Satomi, gdzie można zjeść naleśniki, gofry, desery lodowe, ciastko oraz się czego napić. Duży wybór japońskich herbat podanych w żelaznym czajniku. Ceny przystępne. Za świeży sok grejpfrutowy oraz lemoniadę zapłaciłyśmy 27 złotych. Brakuje mi tutaj tradycyjnych japońskich słodkości. Przecież ichigo daifuku idealnie pasowałoby do tego miejsca!

Wejście na teren obiektu jest za darmo, a gdyby ktoś z Was miał ochotę kupić jakieś drzewko bądź krzew to nie będzie z tym najmniejszego problemu, ponieważ tuż obok znajduje się sklep ogrodniczy z szerokim wyborem roślin. Nie ma także problemu z zaparkowaniem auta, bądź roweru.

ClaudiaMorningstar

12 komentarzy :

  1. Słyszałam o nim i mam nadzieję się kiedyś tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym ogrodzie. Fajne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Urocze miejsce, fajnie że wejście jest darmowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurczę, ta kawiarnia to cudo <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale świetne, klimatyczne miejsce. Będę musiał kiedyś wybrać się tam, choć to kilkadziesiąt kilometrów w jedną stronę.

    OdpowiedzUsuń
  7. W takich miejscach, możliwość zakupienia roślin jest świetnym pomysłem! Jako rośliniara na pewno skorzystałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny ogród! Lubię inne kultury - tutaj ciekawi mnie cała ceremonia parzenia herbaty w tych uroczych czajniczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne miejsce z klimatem. Uwielbiam zielone zakątki. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubę nature więc i lubię takie miejsca :) Faktycznie mogliby się postarać o przyjemniejsze tematyczne menu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tez uważam, że powinny byc w menu japońskie dania.

    OdpowiedzUsuń
  12. jak tam klimatycznie:) bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka