Strony

piątek, 1 czerwca 2018

Najmłodsi artyści z Japonii

Uwielbiam muzykę klasyczną. Chopin, Mozart, Bethoveen, Bach czy Czajkowski to moi ulubieni słynni na cały świat kompozytorzy. Nigdy nie ukrywałam mojej miłości do dźwięku skrzypiec, wiolonczeli czy fortepianu, więc gdy dowiedziałam się, że młodzi artyści z Japonii będą prezentowali swoje umiejętności czym prędzej usiadłam do laptopa i kupiłam interesujący mnie bilet na koncert symfoniczny do Filharmonii Śląskiej. Za bilet szkolny zapłaciłam tylko 28 złotych. Udało mi się dostać miejsce na balkonie środkowym, blisko sceny, więc wiedziałam, że nic mnie nie ominie. Preferuje miejsca w loży ponieważ są bardziej kameralne, jest mniejszy tłum oraz mam wystarczająco dużo miejsca na moje długie nogi. Mogę usiąść wygodnie i nikomu nie przeszkadzać.
Mimo moich najszczerszych chęci nie jestem w stanie podać wszystkich artystów i całego programu, więc pomogę sobie informacją z oficjalnej strony Filharmonii Śląskiej. Wystąpili:Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej,Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent, młodzi pianiści japońscy: Yosuke Shimizu, Momoka Tsutsumi, Monto Aritomi, Rio Isamoto, Yurika Shimizu, Karen Murayama, Hanon Mihara, Kyoko Izutsu, Ro Mizumura, Eri Ishii, Tomohiro Tsuruoka, Natsuki Kondo, Akihisa Arai i Dai Sugimoto.

Program: Joseph Haydn – Koncert fortepianowy nr 11 D-dur Hob. XVIII/11, cz. III Fryderyk Chopin – I Koncert fortepianowy e-moll op.11, cz. I Siergiej Rachmaninow – II Koncert fortepianowy c-moll op. 18, cz. I Edvard Grieg – Koncert fortepianowy a-moll op. 16, cz. I Fryderyk Chopin – I Koncert fortepianowy e-moll op.11, cz. III Ludwig van Beethoven – III Koncert fortepianowy c-moll op. 37, cz. I Ferenc Liszt – I Koncert fortepianowy Es-dur, cz. I, III i IV Siergiej Rachmaninow – II Koncert fortepianowy c-moll op. 18, cz. I.


Tuż przed koncertem zrobiłam zdjęcie jeszcze pustej przepięknej sali koncertowej. Nie chciałam robić w trakcie, ponieważ bałam się, że będzie to komuś przeszkadzać, więc niestety nie mam własnych fotografii dziewcząt ubranych w yukaty czy przepiękne eleganckie suknie.Wyobraźcie sobie, że tuż za chwilę miał rozegrać się przepiękny koncert fortepianowy. Z ręką na sercu brzmiał wprost wybornie. Nie słyszałam nawet nuty fałszu. Młodzież na prawdę miała talent. I nie przeszkadzało przewrócenie się jednej z artystek odchodzącej od czarnego fortepianu. Szpilki z gładką podeszwą i śliski parkiet to nie zawsze jest dobre połączenie a wiadomo, że stres robi też swoje. Najważniejsze, że nikomu nic poważnego się nie stało.Mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się wybrać na podobny koncert.
ClaudiaMorningstar

6 komentarzy :

  1. Cudownie <3 Ja też kocham muzykę klasyczną <3 Gra na fortepianie mnie relaksuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię muzykę klasyczną. Fajny program i musiało być fantastycznie wysłuchać tego koncertu.

    OdpowiedzUsuń
  3. na koncert fortepianowy chetnie bym sie wybrała

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o Japonię to od zawsze kojarzyłam że jest tam wiele osób, które są w jakimś stopniu uzdolnione muzycznie bo u nas nie zapisuje się raczej dzieci na naukę gry na instrumentach, a tam owszem bo jest do wyboru wiele zajęć pozalekcyjnych :)

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham taką muzykę. Bardzo zazdroszczę. Sala jest niesamowita. Pozdrawiam z zimnego Krakowa. Znów chora jestem przez pogodę.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka